24.05.2023 r. weszła w życie ustawa wdrażająca w Polsce Dyrektywę SUP (Single Use Plastic ) zwaną dyrektywą plastikową. Jej celem jest ograniczenie wprowadzania do obrotu produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Zmiany te narzucają również nowe obowiązki na podmioty wprowadzające i udostępniające ten rodzaj produktów.

 

Ustawa z 14.04.2023 r. o zmianie ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz niektórych innych ustaw, swoim zasięgiem obejmie szereg podmiotów, które zostały zobligowane do przestrzegania nowych przepisów.

W związku z tym zapraszamy na szkolenie online, które odbędzie się w dniach 21 i 28 czerwca 2023 r. w godzinach 10.00 – 13.00.

 

Tematy poruszane podczas szkolenia:

  • Nowe obowiązki podmiotów udostępniających produkty jednorazowe z tworzyw sztucznych (dotyczy np.  punktów gastronomicznych): 

– rejestracja lub aktualizacja w rejestrze BDO,

– pobieranie opłaty w jednostkach handlu detalicznego i hurtowego, w jednostkach gastronomicznych oraz maszynach vendingowych za udostępnienie jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych,

– prowadzenie ewidencji nabytych i wydanych opakowań z tworzyw sztucznych jednorazowego użytku,

– sprawozdanie do Urzędu Marszałkowskiego,

– obowiązek zapewnienia alternatywnych opakowań (od 1.07. 2024 r.)

  • Nowe obowiązki podmiotów wprowadzających do obrotu produkty jednorazowe z tworzyw sztucznych:

– rejestracja lub aktualizacja wpisu w systemie BDO do 24 sierpnia 2023 roku,

– zakaz wprowadzania niektórych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych np. patyczki higieniczne, noże, widelce, styropianowych pojemników na posiłki i napoje,

– obowiązek oznakowania niektórych produktów z tworzyw sztucznych np. chusteczki nawilżane, wyrobów tytoniowych z filtrami, kubków na napoje,

– obowiązek opłaty za pierwsze wprowadzenie do obrotu niektórych produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych,

– obowiązek ewidencji,

– obowiązek finansowania publicznych kampanii edukacyjnych,

– obowiązek opłaty rocznej,

– sprawozdanie do Urzędu Marszałkowskiego z wprowadzonych produktów.

  • Praktyczne wskazówki dotyczące zmiany wpisu w rejestrze BDO oraz w module sprawozdawczości.

 

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:

– dla Klientów BOO Organizacji Odzysku oraz Eko-Radcy – udział bezpłatny

– przedsiębiorcy nie będący Klientami BOO Organizacji Odzysku lub Eko-Radcy – 300 zł netto

 

Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko uczestnika, dane firmy /nazwa, adres, nip/ adres e-mail, na który zostanie wysłany link do szkolenia.

Link do szkolenia zostanie wysłany do Państwa w dniu wybranego przez Państwa szkolenia.